Alla inlägg under maj 2008

Av dagh - 15 maj 2008 22:02

Gu va dåligt samvete ja får. De här me blogg va ju ett projekt som ja skulle lyckas med.


Ja samåker fortfarande till Linköping. Planerna är nog att fortsätta göra de fram till semestern för att sen börja åka buss. Nu när vi kör 39 timmars vecka så kommer ja förlora 3 min per dag o känner ja mej själv rätt så lär de ändå bli övertid vissa dagar om ja bara har mej själv att sköta.


Annars så har de vart lugnt på de flesta fronter sen sist. Har väl ätit en o annan glass. Var i Arkösund helgen som va o satt i solen aningens för länge. Kan säga att ja blev lite röd. Men nu har de ju vart dåligt väder i veckan så kroppen har fått vila lite :)


Ikväll sitter ja på hotellet o jobbar extra. Money money money..... :) Ja är i desperat behov av pengar känns de som, de bara rinner iväg. Vet inte va ja gör :)


Pratade me A i telefon förut. Pratade lite resor i Augusti... får se om de blir av. Eller iaf en kryss i juni kanske :) hoppas hoppas!


Har tillbringat större delen av kvällen, när ja inte jobbat förstås, på facebook. På ordinarie jobbet har de ju spärrat facebook..... vilket sätt :( Och oftast så orkar ja inte sätta på datorn när ja kommer hem så de blev o uppdatera sej rejält nu ikväll. Uttråkad som ja va iaf så har ja dragit iväg mail o "wallat" till massor av personer. Bla så fick ja för mej  o skicka iväg ett mail till en viss person. Såhär i efterhand så känns de lite dumt gjort o ja ångrar mej faktiskt.....

Av dagh - 4 maj 2008 15:55

Va ett tag sen sist så en uppdatering vore nog på sin plats.


När det gäller jobbet så är ja i Linköping sen 2 veckor tillbaka. Samåker med 4st personer till jobbet varje dag. Är redan trött på det. Är trött på att behöva passa alla tider, att man inte kan gå hem när man vill. Att behöva anpassa mej efter alla andra hela tiden. Annars så har överflyttningen från Norrköping till Linköping inte gått helt smärtfritt. Jag fick igång alla program så att ja kunde sköta mitt jobb efter 1,5 vecka. Sen blir de mkt nytt o mkt springande runtomkring.... kommer bara allt igårn ordentligt så blir det nog bra med lokalerna. Jag har fått mitt eget lilla utrymme :) Iof så är det i receptionen så man sitter ju helt öppet. Men ändå skönt med något som är mitt alldeles egna.


I övrigt så e de ganska lugnt! Jag känner att ja måste komma igång med att aktivera mej litegrann. Jag var ute o gick en runda i förra veckan som var alldeles lagom lång. Tyvärr gav den rundan (o skorna) mej skoskav under foten. Ida lyckades ja göra om samma sak igen när ja va ute o gick :(


På eftermiddan idag har ja suttit på balkongen o ja tror minsann att ja fått lite sol på mej :) Iaf så tycker ja mej se en liten rand efter linnet :)


Var ute en sväng på Palace igår, de va nog mer eller mindre lyckat. Tappade bort A efter ca 1 timme o såg henne inte igen förräns imorse kl 7 när hon stog o ringde på min ytterdörr!

Ja letade oxå efter en viss person ute eftersom ja känner att ja behöver reda ut vissa saker som hänt med honom. Men han visade sej inte ute. Jag upptäckte i torsdas att han tagit bort mej som vän på facebook. Kan tänka mej att ja har viss skuld till att detta hände, men ändå. Jag känner att det behöver redas ut så att om man nån gång träffar på varann ute åtminstóne hälsar på varann för som de e just nu så känns de inte som om ja kommer göra det. Och det känns verkligen tråkigt. Ja vill ha tillbaks de till som det var i början... innan allt bara hände!

Ovido - Quiz & Flashcards