Alla inlägg under september 2009

Av dagh - 20 september 2009 20:44

Ida har spenderats på lite olika ställen i Östergötland me föräldrarna. En riktigt trevlig dag har ja haft. Tidig morgon blev de då bilen åkte vid 10, på en sönda!!!!
Tur att ja tog de lugnt igår me god middag i Lindö. 2 promenader hanns me oxå o lite småpyssel i hemmet.
 
Skärblacka va första stoppet me ett besök hos mormor. Sen fortsatte de på kringelkrokiga vägar genom Sandvik, Ljungsbro för sen ett stopp i Fornåsa på en otroligt prylgalen loppis. Grejer överallt o otroligt rörigt men nu har man sett de med :) Sen bar de vidare till Motala för en liten snabblunch, godisköp o de för föräldrarna viktigaste ;) stoppet på dagen. Fotbollsmatchen mellan LSW - Assysiska.
 
Vet inte va som hänt, ja har sett på fotboll 2 (!!!) helger i rad. Ja måste ha fått nån knäpp i huvet ;) Men i min absoluta nollkoll på fotboll så var den här matchen lite roligare än den ja såg förra veckan!
 
Nu ska resten av kvällen spenderas i soffan. Imorn är de klipp hos Marie o på tisda e de extrajobb på hotellet. Vet inte varför ja gick me på de eller hur ja ska orka, måste va de otroliga pengarna ja tjänar på de ;)

Av dagh - 19 september 2009 16:11

Nu är de äntligen helg, eller det har varit helg ett tag!

Igår somna ja innan 21 i soffan, tydligen väldigt trött :) De e förstås inte så konstigt me tanke på att det varit full rulle på jobbet hela veckan me allt nytt ja fått göra. Och sen att ja tog ett extrapass på hotellet o att de va fullt hus gjorde inte veckan mycke lättare.

 

Igår åkte ja runt halva Norrköping för att komma på nåt gott o äta kändes det som. Kom inte på nåt bra så blev lite chickenkebab. Gott men egentligen inte de ja ville ha.

Såg ida på fb att en kompis vart på La Uva o hämtat mat, gjorde mej nyfiken, sugen på o testa på de nån gång faktiskt.

Någon som har ett bra restaurangtips i Norrköping för ett gäng tjejer o gå ut o äta på?

 

Ida har ja gått en promenad o blir nog en till senare ut till föräldrarna. Ska dit på en bit mat.

Underbart väder så de gäller o passa på.

 

Blir lugnt i helgen, har småplockat lite i lådor o slänger litegrann.

Imorn blir de kanske o åka iväg en sväng. Får nog reda på ikväll om de blir nåt.

Känner inte något behov eller sug av party. Eller party i sig kanske men inte o gå ut. Ska ja gå ut behöver ja nåt nytt. Och ja kan förändra mej själv o gå till andra ställen men ja kan ju inte tvinga nån annan o hur kul e de o gå ut själv? Inte så jätteskoj kanske på en skala från 1-10.

 

Nyheter e va ja behöver.

Av dagh - 15 september 2009 12:29

Finns det något mer irriterande än när man får ett mail o det personen i fråga vill få fram står i ämnesraden?

 

När jag får ett sånt mej så vill jag bara radera det! Jag förstår helt enkelt int varför folk gör så, inte de minsta trevligt!


Av dagh - 13 september 2009 20:39

Fick en kommentar om att det uppdaterades lite dåligt.

Är för tillfället väldigt irriterad då mitt långa uppdateringsinlägg bara försvann.

Så nu blir de en kort uppdatering.

 

Helgen började i fredas me kräftor ute hos föräldrarna. Avslutades me Idol, Kändisdjungeln o lite kortspel.

 

I lördas fick ja besök av föräldrarna som skulle hjälpa mej lite här hemma. Min nya fina valnötshylla ja fått av dem sattes upp. Nu är det så fint här hemma o ja bara trivs så bra. Ska verkligen hålla efter nu (för vilken gång i ordningen lovar ja mej själv de här nu?).

På eftermiddan blev de o kolla fotboll. Assyriska - Syrianska, 1-0. Bror var så duktig så o höll sin nolla!

 

Ida har de promenerats ut till föräldrarna för lite fika o ikväll har de fuskats med pizza. Skärpning nu!

Promenaden kommer nog göras om, varför ta bilen när ja kan gå o ja har ju busskortet oxå!

Av dagh - 13 september 2009 20:13

Igår var de party hos L me tjejerna, lite singstar klarades av. Ja va sämst som vanligt men lite får man väl bjuda på sig själv. Ja tycker ju att det är kul ändå! Ja vet att de låter för jävligt så de e de ingen som behöver upplysa mej om.

Som vanligt skulle det gås ut till Bomull. Bråttom ut var de kändes det som. Och bråttom hem.
Ja vet inte vad alla andra tycker men ja känner de som om det ofta ska gås hem väldigt tidigt efter att man väl kommit ut. Varför är det så bråttom hem? Gårdagens bomull var ingen höjdare. Gick innan 2 o de tycker jag inte om. Iof så gick ja helt frivilligt så det går inte att skylla på någon annan. Och det var skoj tills alla verkade försvinna. Lite dans o sen lite prat me folk.

Den stora frågan är; Varför är ja alltid onykter när ja pratar med Jemacon-folk?

Fylleringde till min bror, som vanligt.

Åt på McD, som vanligt.

Sa för mycke under alkoholens påverkan.

Det här är mina tankar för tillfället, är de någon som känner något annat så uppskattar jag att få höra det.

Av dagh - 13 september 2009 20:11

Har pratat ut med min bror allt som hänt. Behövde nog prata av mej litegrann.

Ibland säger ja för mycke när ja är full.
Ångrar en viss del men det är ju ändå när man är full som man är ärlig. Det är väl det jag tror iaf, är nog inte ett dugg sant egentligen.
Varför är det då i pnykterhetens stadie allt ska komma ut? Varför kan man inte prata om saker nykter. Är det så mycket svårare egentligen, det borde vara enklare. Du har mer kontroll på dej själv och allt kommer nog ut på ett mycket bättre sätt.

Det känns som om det här är något som genomsyrar allt i livet.

Av dagh - 5 september 2009 16:42

Pengar
Du kostar på dig något lite extra och det har du råd med.
Kärlek
Din partner blir inte klok på dig. Försök vara mindre fladdrig.
Arbete
Du är rätt person när det kommer till en viss förhandling .
Vilka pengar?
Vilken partner?
I wish!

Av dagh - 5 september 2009 13:32

Ja har varit dålig på de mesta.

Uppdatera bloggen

Äta nyttigt utan att fuska alltför mycke

Hålla iordning i lögenheten

Bara för att nämna några saker


De e mycke skit på jobbet nu. Skit kanske e fel ord men mycke grejer som tagit en hel del energi från mej. Och mycket tid som ja kunnat ägna till andra viktigare saker.Att jag själv ska behöva ägna så mycket tid åt att få klarhet i vart ja ska ha mitt lönesamtal som skulle varit klart i april. Över 1,5 vecka har jag fått springa runt o leta svar och sen få besked att de ändrat allt för mej bara för att en person protesterade o satte allt i rullning. Att de inte kan ta det beslutet från början är det jag har svårt att förstå. Att bli placerad i Linköping för att sen bli överflyttad till Bromma bara för att ja får min lön därifrån. Jag anser att jag är anställd i Linköping o ingen annanstans. Ja tror inte min chef har hört mej säga ifrån så mycke som ja gjorde nu i veckan någon gång. Ja e medlem i facket o då även i fackklubben på jobbet. Genom det så anser jag mej ha rätt till att använda dem i den löneförhandling på jobbet som de ger hjälp till de som förhandlar i Linköping och den hjälp som Växjöklubben ger till dem som förhandlar i Växjö. Men nej då, ja tillhör Bromma o de har ingen klubb. Så ja får gå helt utan hjälp! Vad är det för värld vi lever i och var jobbar jag egentligen.Ja behöver omväxling i mitt arbete. Jag utvecklas ingenting som det är nu. Jag skulle behöva göra något annat på jobbet känner jag. Lite nya arbetsuppgifter. Det är bara jag som kan ta tag i det för att min arbetssituation ska bli bättre så ja måste ta tag i mej själv så jag gör det.

Ovido - Quiz & Flashcards