Alla inlägg under april 2008

Av dagh - 20 april 2008 12:14

Igårkväll blev de Palace tillsammans med bror o tjej. Först lite mat o förfest hos mej, mycket trevligt, för att sen bege sej mot Palace. Bror känner tydligen en människa var 3e meter! Efter lite minglande o sett Mathias Holmgren ta ton så stötte ja på A & S som va där på sin klassåterträff. S har ja inte sett på evigheter. Och A hade fått i sej ett glas eller två! A upplyste mej oxå om att hon träffat på min facebookfriend o gamla granne. Men hon kan inte säga va hon sagt.... Efter lite hängande i baren me brors tjej så stötte ja oxå på honom. Han upplyste mej om att A skällt ut honom pga mej!!!! Iofs så känns de bra att hon e en sån kompis som gör det :) men samtidigt känns de lika onödigt att hon sa nåt överhuvudtaget, särskilt på fyllan. De va grej nr. 1 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Iaf så sa han att han va ett svin och att han räddade mej från ett svin o avsluta me att ja skulle ha en trevlig kväll. Såna saker säger man inte till mej! De va grej nr. 2 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Självklart måste ja ha reda på vad A gått o sagt så de blev ett varv runt för att hitta henne. Då ringer ja istället o när ja ber henne komma så svaras de Ja har inte tid, ja måste umgås me mina klasskamrater, ja vill umgås me dej men de går inte. Då lägger ja på luren för ja orkar inte höra mer. De va grej nr. 3 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Självklart fattar ja att hon vill umgås me dem men ja skulle väl inte ringa om de inte va viktigt liksom! Efter ett tag så dyker hon ändå upp o ja upplyser va som sagts varav hon går till P o säger en hel del, vad har ja fortfarande inte exakt fått reda på och när de e klart så seglar hon förbi o försvinner iväg. De va grej nr. 4 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Ja o E träffar på bror som blir upplyst om alla kvällens bravader som han missats när han stått o pratat me fotbolls-kompisar :) De minglas o dansas lite o ja stöter på S. Vi pratar inte så ofta men va ändå tvungen o ventilera mina tankar o hon höll me mej i de lilla hon fick veta! Ja stöter på A igen o försöker få ur henne de hon sagt, de gick sådär o helt plötsligt så skulle vi gå ett varv o dansa osv..... När ja sen ville ha koll på min bror så var de jättejobbigt att gå ett varv o leta efter idioten som hon sa. Som för övrigt kan upplysas om inte va min bror men hon fick för sej att vi leta efter en helt annan person än min bror o E som JAG letade efter. Och de upplystes om på vägen för folk vi träffade att vi leta efter en idiot. De va grej nr. 5 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Vid kvart i 3 beslöt ja mej för att avsluta kvällen o gå hem. Ja ringde A för vi hade pratat om att ha sällskap hem o hon stog i garderobskön. Medans ja stog utanför o vänta dök bror o E upp o ja beslöt mej för att åka me dem hem. Jag ringde A för att erbjuda henne att åka me varav hon börjar yra om nån efterfest. Jag frågar då vem som har efterfest men får knappt ur henne nånting.... men till slut så säger hon att ja inte kan vara så tråkig o gå hem. Ja lägger på luren för ja orkar inte höra mer. De va grej nr. 6 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad. Sen så börjades gå hem o ja hade jävligt ont i fötterna. De va grej nr. 7 på min lista över kvällens grejer som gjorde mej irriterad.


Nu när ja har vaknat så känner  ja mej fortfarande lite irriterad över vissa saker som hände igår.

Av dagh - 13 april 2008 19:58

Hade absolut ingenting planerat den här helgen så igår em begav ja mej ut till föräldrarna där ja fortsatte att göra absolut ingenting på em. På kvällen blev de mat tillsammans med föräldrar + bror (o tjej) som varit iväg o spelat fotboll på em. Grattis till segern :) Efter maten spelades de kort, plump närmare bestämt. Som vanligt så slutade det med att ja förlorade. Har aldrig lyckats vinna de där förbannade kortspelet. Ändå är det alltid jag som tjatar om att vi ska spela. För jävligt trevligt va de iaf. När det konstaterats att ja förlorat så fick bror + tjej den förträffliga idén att de skulle ses på House of Wax. De e inte en film i min smak. Alldeles för mycket skräck o grejer enligt mej. Större delen av filmen spenderades under en filt som ja för övrigt somnade under den sista halvtimmen av filmen.......

Ida sov de tills halv 11 på morgonen (!) o sen så har de inte gjorts mycket nyttigt under dagen. Sett en del filmer på tv och avslutade dagen hos föräldrarna med att se One Tree Hill. Nu e ja på plats i hemmet igen o väntar på att klockan ska bli 21 då ja ska se Kustbevakarna & SSRS.


Imorgon börjar ett nytt vägskäl i mitt liv. Efter 4 månader har bror slutat på sin praktikplats o e åter tillbaka i skolbänken. Lite vemodigt är det. Ända sen ja flyttade hit så har ja åkt me bror. Det betyder att jag måste ta mig till jobbet för egen maskin. Det planeras att cykla till jobbet imorgon. Jag hoppas att jag lyckas med min planering, och att det finns luft i däcken :)

Av dagh - 12 april 2008 11:05

Jag undrar vad som hände? Var det nåt jag gjorde? Allt det du sa. Det fick mej att känna vissa saker. Känslor som jag hade förträngt. Eller inte visste om att jag hade. För på nåt sätt fick det du sa dem att komma fram. Det kändes så bra men helt plötsligt ingenting. Du bara försvann. Och jag undrar. Vad hände. Jag skulle vilja ha ett svar. Verkligen säga vad jag tycker till dej. Men känns som omöjligt just nu.

Vad ska jag göra?



Flytten av jobbet till Linköping närmar sej mes stormsteg. I nästa vecka ska det ske. Troligtvis blir det i slutet av veckan för mej, ev på helgen. Alla på jobbet är helt uppstressade över flytt på helg o arbetstidslagen osv. För mej är det en ekonomisk fråga. Känner ja att det är tillräckligt bra betalt så kan ja göra de :)

Som de ser ut nu blir de o samåka till jobbet. 5st är vi som pratat ihop oss varav 3 av oss har bil. Fås se vad de 2 utan bil säger när vi har räknat ut hur mkt vi vill ha betalt. Trångt kommer de iaf bli, var 3e vecka tränger vi ihop oss i en Pegeut 206......


På tisda blir de även ett extrapass på hotellet 17-21, lite extra cash är inte helt fel. Har samlat ihop lite timmar nu. 8 extratimmar på hotellet samt 8 övertidstimmar på ordinarie jobbet. Får se hur lönekuvertet blir nästa månad :)

Behöver ju verkligen pengarna. Har haft bilen inne på service, måste köpa nya sommardäck och så fick ja självklart restskatt också. Fan va irriterad ja blev. Ja hade ju planerat att få tebax några tusen, åka utomlands i slutet av sommaren o ha skoj.....





Av dagh - 10 april 2008 07:45

Igår jobbade jag extra några timmar på hotellet. Riktigt trevligt faktiskt men samtidigt lite jobbigt eftersom dagen blir så lång. Ingen direkt tid att varva ner. Va rätt så lugnt på hotellet eftersom vi va 2st. Blev o sitta o prata bort timmarna. Får se vad 4h ger i lönekuvertet nästa månad :) Kan upplysa om att 8h i mars gav ca 560kr. Gu va rik ja känner mej :)

Av dagh - 6 april 2008 16:35

Gårdagen ska de inte pratas  om egentligen. Vilken katastrof.

Det hela började med att det gick alldeles för långt i mina skor innan vi kom fram till vår destination. Ett extra litet plus för den trevliga resan med 2ans spårvagn :) Egentligen va de inget problem att vi gick så långt om det inte var för att jag hade ett par skor på mej som inte lämpade sej för en sån promenad. Men vad skulle jag gjort, skorna va ju så snygga till klänningen. Väl framme på förfesten så sågs de på körslaget. Det hade jag kunnat vara utan. Iof så e de lite skoj men de blir lite jobbigt o sitta o titta på tv o allt va så uppradat. Självklart blev ja lite onykter o satt o dissa alla melidifestivallåtar o skrek en hel massa. Väldigt moget gjort! Att jag aldrig lär mej. Framåt 12 va de dax o bege sej iväg. Vilket innebar att vi åkte till 3 olika ställen. Att man aldrig kan åka till samma ställe!? För min del innebar de iaf Palace. Vilket va en lite missräkning i sig. Hade räknat med att träffa på en del personer som ja visste kanske skulle dit. Ingen dök upp. Vilket innebar att ja självklart blev sur o tyckte de va dötråkigt. Vart fan va alla personer. Ni skulle ju va där. Jag ville verkligen träffa en del av er ju..... Mitt liv måste verkligen uppdateras. Kan inte fortsätta ha det så här. Självklart började ja känna av fötterna oxå mitt i allt vinglande fram o tillbaka. Kvällen avslutades iaf med att ja fick en drink kastad över mej. Jag blev självklart ännu surare o va bara tvungen o skälla ut tjejen som gjorde det. Det var inte så populärt att ja gjorde de så hon satte igång o skrika tillbaka åt mej. Som tur var hade ja så stor sinnesnärvaro att vända mej om o gå därifrån efter att ha sagt ett antal väl valda ord till henne.

Efter de blev de hemgång, kan upplysas om att vägen aldrig känts så lång tidigare.......

Av dagh - 6 april 2008 16:23

Tänkte uppdatera min vecka.

Har jobbat 7-18 i princip hela veckan. Har inte haft tid att ägna mej åt mitt liv överhuvudtaget. Har bara varit att gå upp, åka till jobbet, gå hem från jobbet (oftast hemma strax före 19), göra mat, se lite på tv för att sen gå o lägga sej.

Samtidigt som de vart otroligt jobbigt o sköta mitt eget jobb + L´s jobb att svara i telefon (o allt annat som hon gör) så har de ändå vart lite kul. Iaf då man kunnat svara på de frågor kunderna o har o då man inte blivit utskälld av kunder. Sen att skicka kartonger överallt har inte vart någon höjdare. Kan inte förstå att ja ska skicka kartonger, enligt mej e de något som logistiken ska göra (får se hur de blir när vi kommer till Lkpg, då kan de inte hållas på som de görs nu enligt mej). men tiden har gått otroligt fort då ja har haft mkt o göra. Sen så har ja haft en del intressanta samtal med personer från de andra verkstäderna..... med personer som kanske inte vart så populära hos andra personer hos oss men som jag tycker har varit trevliga! Mitt eget jobb har jag hamnat efter med, inte så bra då ja fick en liten påminelse från "min chef" att ja låg efter med lite klarrapporteringar! Och sen så har jag inte hunnit med allt jag skulle göra med L´s jobb, Får se vad som sägs imorgon.

Men som sagt ska ja sköta 2 jobb så är de självklart att man hamnar efter + att man måste jobba övertid. Ska bli intressant o se lönekuvertet :)

Ovido - Quiz & Flashcards