Alla inlägg under mars 2008

Av dagh - 30 mars 2008 17:31

Igår kom C hit och vi gick o åt thailändskt. Riktigt gott var det. Sen gick vi hem till mej o såg Las Vegas.

Idag har jag varit på stan med mamma. Handlade mej en klänning o en kofta. Blev riktigt nöjd! Mamma hittade riktigt snygga vyxor o skjorta :)

Nästa helg kännr jag för att gå ut. Får se om jag hittar nån o gå ut med. Försöker få C att gå ut. Skulle va skoj. Ska nog kolla med M oxå. Och vem vet om nån mer kanske vill gå ut!

Blir lite besviken på vissa personer. Även fast ja inte sagt bestämt ännu att jag vill gå ut så känns de som om man blir förbikommen. Och som om man inte är välkommen på vissa ställen! Varför är det så? Jag behöver några fler vänner tror jag.

Av dagh - 29 mars 2008 14:17

Så har man lyckats me o göra bort sej på jobbet! Klantigt värre men ja har ju ingen koll på allt!!! Och sen så kan ja ju inte lusläsa allt! Men men.... gjort är gjort....

Av dagh - 29 mars 2008 11:42

Har suttit på hotellet sen 7 imorse och kommer att fonnas på plats här till 15 i em. Då funderar ja på om jag ska ta en sväng igenom stan på vägen hem. Skulle va skoj me ett par nya snygga vårskor och nåt nytt vårigt att ta på sej.


Mitt nya projekt för tillfället är att gå ner i vikt. Ja ska fan i mej klara det den här gången. Ja har märkt att mina promenader från jobbet har gett en del. Är bara så himla irriterande att flytten till Linköping kommer nu. De blir inte alls lika mkt promenad till o från jobb då :(

Jag har iaf beslutat mej för att hålla igång promenaderna ändå samt att när de börjar komma lite värme tvinga ut mej själv o springa. Jag känner att ja redan ftt upp flåset litegrann :)

Sen så har ja även planerat att släpa upp motionscykeln från källaren o se till att sitta lite på den med. Planen är 30 min varannan dag till att börja med hela våren!


Nu ska ja fortsätta jobba litegrann!

Av dagh - 25 mars 2008 20:17

Så ida kom de stora snökaoset till stan. Jag är inget stort fantast av de. Jag vill ha vår o värme inte vinter o kallt. De har verkligen snöat konstant hela dan idag. Hade planerat att gå hem från jobbet idag men det blev spårvagnen hem istället. När ja kom innanför dörren blev de bara o lasta av lite grejer för att sen bege sej ner på gatan o gräva fram bilen. De blev lite blöta ben innan ja kunde köra iväg. Och vilka köer på gatorna.... trodde ja aldrig skulle komma fram till City Gross. Storhandlade nu när lönen kom.... fick helt plötsligt massor av ideér på mat som ska göras o som de inhandlades grejer till. Får verkligen se om ja lyckas nu!

Var inte hemma förräns efter 7 nu ikväll. Tiden bara rinner iväg om dagarna. Fast idag har jobbet varit helt okej. Haft lite o göra hela tiden. Och L håller på o lär upp mej på hennes jobb så att ja ska kunna de nästa vecka när hon är på semester. Kommer va totalkaos på jobbet nästa vecka!

Dem hörde oxå av sig från hotellet o fråga om ja kunde jobba några timmar på måndag men jag känner att eftersom ja ska hålla koll på både mitt o Ls jobb nästa vecka så har ja ingen aning om när ja kan  komma ifrån så jag sa ifrån. Jag känner att ja har tackat nej alldeles för mycket på senaste tiden o de känns inte bra....

A ringde förut.... men som vanligt bröts samtalet mitt i pga av A´s alldeles utmärkta telefon som stänger av sej själv stup i kvarten :)

Av dagh - 24 mars 2008 15:04

.....de e den stora frågan. Vad har jag att förlora? Utom min stolthet? Friskt vågat hälften vunnet sägs de ju!


Vad är det med vädret denna påsk? Snö, o vi har passerat mitten av mars. De ska va vår nu. De här vädret skulle ju ha kommit i jul, då hade det varit okej. Nu vill ja har vår o värme.


Imorn får ja ta mej till jobbet för egen maskin. Bror är i fjällen. Tror inte att ja e så ambitiös att ja går till jobbet imorn i de här vädret. Blir nog att åka spårvagn. Och så går jag hem. Lite extra promenad får ja ju iom spårvagnen..... ca 10-15 min för att va exakt.

SMS

Av dagh - 23 mars 2008 16:46

Ida hare har de blivit en del sms skickade till M som jobbar i helgen. Vissa saker har diskuterats flitigt :) Måste ju "prata" av mig litegrann. Inte för att de e superlätt o prata av sig via sms :) Men bättre än ingenting....haha


Ida har mormor varit på besök i min lägenhet. Första gången hon va här, så de va skoj. Blev lite våfflor, ja lyckades trycka i mig 1!!! Blir nog inte att hon kommer hit nån mer gång så jätteskoj att hon sett nya lägenheten nu. Bor ju 3 trappor utan hiss o det är ju några trappsteg för en äldre person att ta.


Annars blev de en promenad i skogen på fm med föräldrarna. Kallt om kinderna men annars skönt. Vill att våren ska komma nu. Orkar inte med mer kyla!



Av dagh - 22 mars 2008 18:30

Skrev precis ett inlägg vad som hänt sen igår men de bara försvann. Orkar för tillfället inte skriva det en gång till....


Däremot så e ja väl på lite "gladare" humör idag. Ändå så känns de som om nåt saknas i mitt liv..... Väntar fortfarande på vissa saker, ändå vet ja att ja väntar förgäves. Så förstår inte varför ja håller på. Skaffa dej ett liv liksom....

Ovido - Quiz & Flashcards