Alla inlägg under juni 2008

Av dagh - 27 juni 2008 08:52

Igår tog jag det stora beslutet att inte längre åka bil till jobbet. Jag räknade ut att om jag fortsätter samåka de 3 veckor som är kvar till min semestern som ja först hade tänkt så skulle ja ha en bensinkostnad på närmare 800:-

Ett busskort kostar 880:- och då får jag även 2 månader om jag köper det senast 30/6. Det blir mycket billigare.

Ja vet inte om de blev några sura miner eftersom ja bestämde mej så sent men de bryr ja mej inte om! De e min ekonomi de handlar om :) Däremot så tyckte nog en som ev skulle åkt med att de blev lite dyrt o sa ifrån. Han verkar inte förstå att de kostar en hel del o åka bil, bensinen e dyr + att de sliter på bilen...

Hursomhelst så blir de buss from tisdag....!


Men iaf igår när ja klev ur bilen efter jobbet o skulle gå till min cykel för att cykla hem så hade ja 3 missade samtal på mobilen + ett mobilsvar.

Då var det en man som sa att han hade backat in i min bil. Det är andra gången på mindre än 2 veckor som ja får skador på min bil. För exakt 2 veckor idag så var det en kvinna som smällde upp sin bildörr i min bil o igår en man som backar in i min bil. Vad ska hända härnäst?

Fick ett märke fram i bilen samt lite repor över registreringsskylten o en liten buckla där oxå. Ringde försäkringsbolaget nu på morgonen o anmälde det. Så nu ska de väl försöka få tag på han om gjorde det. Han har ju iof redan sagt det till mej men de behöver ju få en anmälan från honom oxå. Och han skulle tydligen åka till Thailand på söndag oxå. Hoppas dom får tag på honom så ja får bekräftat att ja slipper självrisken på 5000:- Ja har ju ett mobilsvar där han erkänner men.....


Ida har de beställts en kycklingsallad till lunch! Den kostar 45:- men ja hade inte jämna pengar så ja va tvungen o betala 60:- ja hoppas ja får mina 15:- kronor!!!!



Av dagh - 25 juni 2008 13:41

Som vanligt så måste jag göra minst ett besök om dagen på www.tjuvlyssnat.se

Ida så läste ja om den nya sidan www.avlyssnat.se ett riktigt bra intiativ. Och redan så har de kommit upp en avlyssning. Väl värt ett besök.


Av dagh - 19 juni 2008 12:51

Årets midsommarväder har redan börjat :)

Vad vore en midsommar utan regn?


Imorgon fyller ja år, skulle va lite skoj om de vore lite fint väder! Men får ja bara mina paket så är ja nöjd :)


Midsommar i övrigt blir lugn. Har inte orkat planera nåt. Känner att ja behöver en lugn långhelg för mej själv.


Ida går ja hem 14 oxå, ska bli så skönt!

Av dagh - 18 juni 2008 09:16

Idag fyller Mormor 88 år. Grattis!


Ska dit efter jobbet, hur ja nu ska orka me de... är så trött nu för tiden o har så mycket o göra! Gud vilket dåligt barnbarn ja e!

Av dagh - 18 juni 2008 09:09

Igår tvättade jag! Tyvärr så använde jag inte hjärnan. Stoppa in de sista maskinerna vid 9-tiden o tänkte att de här är snart klart. Tyvärr tänkte ja inte på att de skulle torka oxå o ja har inte plats i lägenheten för o hänga upp nåt. Så de va bara o vänta in tumlaren så klockan blev efter 23 innan ja fick krypa ner i sängen.

Imorse var jag sååå trött så tillbringade bilresan till jobbet med o halvsova. Problemet va bara att ja va ännu tröttare när vi va framme vid jobbet. Ingen bra start på dagen! Hungrig va ja oxå, hur ja nu kunde vara de efter att ha ätit frukost hemma. Så jag började arbetsdan me o äta mackan ja skulle haft på förmiddagsrasten. Vilket betyder att ja inte har nåt o äta på rasten nu o ja e redan hungrig igen.... Till lunchen har ja bara en fryst lasagne. Ser inte fram emot den ett dugg. För så goda är inte färdigrätter precis.

Av dagh - 17 juni 2008 10:12

Ja har redan fått ett antal kommentarer om gårdagen.

Tom chefen va igång o fråga hur de va me mej ida.... lite pinsamt.

Hade även en trevlig pratstund me en annan chef som fråga hur de va. Diskuterade även hur trevlig gårdagen va o att man pratade me flera andra o inte bara de från sin egen avdelning. Och de behövs verkligen eftersom vi e så uppdelade.


Ja känner mej ändå i en liten utsatt position när alla går förbi me tanke på gårdagen :)

Av dagh - 17 juni 2008 08:00

Igår var det sommarfest på jobbet.... självklart lyckades undertecknad få i sig både ett o två glas för mycket. Det bjöds nämligen rikligt på alkoholhaltiga drycker.

På programmet stog de lekar, vi delades upp i lag över "gränserna" så att vi skulle umgås me varandra.... Ett bra intiativ då vi är väldigt uppdelade. Efter att hälften av lekarna utförts blev de grillning... Kött, potatissallad o vin avnöjts i solskenet. Självklart dök de upp en hund från ingenstans o sluka halva min köttbit....

Kvällen slutade me att vårat lag kom 2a!!!! Ett pris mottogs o sen va de dax för hemfärd!

 Idag var det kämpigt att tasej upp ur sängen men de lyckades! Så nu sitter man här o skäms för allt man lyckades me igår!

Av dagh - 15 juni 2008 18:38

Den här helgen har ja haft städmani.... vet inte va som hänt me mej. Att ja har lyckats.... Ja måste vara sjuk eller nåt. De enda ja har kvar o göra nu e golven men innan de  blir gjort så måste de investeras i dammsugarpåsar :) Ska skicka iväg mamma på lunchen imorn för o fixa de åt mej! Sen ska nog golven bli rena oxå!


Imorn e de sommarfest på jobbet. Är ju inte ja som kör så de blir o rätta sej efter chauffören som säkert vill åka hem tidigt! Hoppas iaf att vädret blir bra! Är inget skönt o sitta ute om de e dåligt väder! Jag hoppas iaf att de blir kul! Skulle va kul om man kunde umgås över gränserna på jobbet! Nu är de så uppdelat så man blir galen på det!

Ovido - Quiz & Flashcards