Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Semester

Av dagh - 31 juli 2008 21:43

Den senaste 1,5 veckan har ja spenderat i Arkösund. Strålande sol o bad är de enda ja ägnat mej åt. Ida har de varit stekande hett, ca 28 grader i skuggan o 24 grader i vattnet. Borde inte klaga men de har nästan varit lite varmt. Sägs ju att de dåliga vädret kommer på lörda så man får väl se. Jag har iaf haft superbra väder mina 2 första semesterveckor. De va verkligen värt att vänta med semestern litegrann. Nu har ja bara nästa vecka kvar oxå. Känns som om dagarna bara runnit iväg. Visst, har haft de superbra i skärgården men känner att ja vill hitta på nåt skoj oxå! Ska iof till Ullared på onsdag men nåt mer skulle ja vilja göra. A o jag pratade ju om att ta en restresa men de va ju inte ett dugg billiga. Iof så var de bra, för min del iaf, kände att ja inte riktigt hade råd. Även om vi hade hittat en billig resa så hade de ju gått åt en en del fickpengar! Jag hoppas att vi kanske ska kunna komma iväg i höst nån gång? Men vem vet. Jag skulle vilja ta en tripp till Öland eler Halmstad i nästa vecka. Men känns som om de inte kommer att bli av. Har pratat om det lite löst med A men hon verkar inte ha tid o kolla upp om hon kan eller inte!


Innan semestern gjordes det ett besök i Västervik på Visfestivalen. Jag o A hälsade på T o hennes pojkvän K. Superkul. De börjades med en låååång resa från Norrköping till Västervik. Det var en otrolig kö mellan Norrköping o Söderköping. Men fram kom vi till slut. Vi började me o installera oss hos T sen blev de pizza på restaurangen nedanför o sen minigolf på Lysingsbadet. Supertrevligt. Lördagen spenderades på stan me lite shopping i affärerna samt lunch. Sen bar de iväg hem till T för att göra oss iordning inför kvällen på stan. Börjades me förfest i lägenheten där T´s systrar dök upp samt några kompisar. Sen var de ut på stan o öltälten som gällde. Kvällen avslutades med att jag stupade i säng o sov fram till avfärd. Bussresan hem var otroligt lång. Tack T o K för en supertrevlig helg :)


Mamma Mia har setts på Bio med A, C & M. Gick o käkade på Harrys me A o C innan. Äntligen fick ja äta deras Hamburgertallrik igen :) Mamma Mia var otroligt bra, kommer definitivt se den igen o Soundtracket spelas flitigt i min stereo.


Imorgon kommer ja oxå äntligen återvända till Norrköping o min lägenhet efter 1,5 veckas frånvaro. Ska försöka va lite nyttig o även försöka träffa en eller nån annan vän :) Sen bär de av till A imorn kväll för att sen göra ännu ett besök i år på Trägårn :) Ska bli supertrevligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dagh - 12 maj 2010 23:19

 Är precis hemkommen från att ha firat pappa på hans födelsedag. Presenten han inte fram i tid men att träffas o umgås e huvudsaken!   Nu är det 4 dagar av ledigt o se fram emot. Härligt!!! Utanför fönstret regnar, blixtrar o mullrar de. Nu ...

Av dagh - 27 mars 2010 15:41

... me ett litet kort inlägg.   Mycket har hänt sen sist. Bra som dåligt. Livet går vidare vad som än händer runt omkring en. Det är inte mycket som jag kan göra för att påverka vissa händelser. Det är bara att acceptera det. Visst vissa saker ka...

...

Av dagh - 16 februari 2010 21:36

Ibland händer det mycket i ens liv, i o omkring det.Hinner knappt med mej själv, ibland är det skönt, ja slipper fundera.Ja går i ide ett tag.... ...

Av dagh - 16 februari 2010 21:32

Nu e partyhelgen me tjejerna bokad! Lämna stan o dra söderut mot "nya" miljöer ;)   Planen är en massa skoj, härligt party o god hotellfrukost me fina tjejer.   Linköping, here we come!!! ...

OS

Av dagh - 16 februari 2010 21:26

OS är igång, kvällarna ägnas åt skidskytte, skidor o alpint. En guldmedalj har de blivit och hoppas på fler snart. Skidskytte har de däremot gått lite sämre, undrar om de blir en medalj överhuvudtaget?   Imorn är de dax för lite övertid igen. För...

Ovido - Quiz & Flashcards