Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av dagh - 12 oktober 2008 12:51

Igår var mamma här o hjälpte mej o tvätta fönstrerna. Riktigt fint blev det, med nya gardiner i fönstrena bla. Kom igång rejält me min städning oxå. Garderober är omorganiserade o lådor e på väg ner till källaren. Allt är inplockat osv. I soffan har ja flyttat m dynorna bytt duk på bordet o organiserat om och de nya filtarna är framme. Riktigt nöjd har ja blivit! Ida är det damning som gäller sen dammsugning o tvättning av golven. Sen kanske ev att ja ger mig in i badrummet för det är ett projekt för sig. Skrivbordet är oxå ett projekt för sej så det ska ägnas tid åt i veckan.

Sen är lägenheten tillfälligt klar. Ska bara ta mej i kragen ännu en gång o försöka hålla det fint hela tiden!

Nästa helg ska ja ev möblera om i vardagsrummet. Tycker de e så tomt i ena kortändan så nu ska de försöka fixas till.

Mamma kom me en bra ide igår.

Bokhyllan dvs hörn, skåp, bokhylla o vitrinskåp ska flyttas till den "tomma sidan". Kvar ska endast tvbänken vara. Ev flyttas tvbänk o soffor upp en bit så att de blir mer utrymme vid fönstret. Fåtöljen flyttas till andra änden av rummet, till fönstret.

Förhoppningsvis blir de här en bra lösning på mitt problem!


Har fortfarande inte hört nåt från C angående bio imorn. Är det så mycket begärt att få ett svar på om hon ska med? Ska ta o ringa A senare o dubbelkolla allt med henne. Är lite nyfiken på om hon kom ut igår oxå o om de va skoj. Vad hon har hittat på för bravader den här gången :)

Blev lite trött på det i veckan, hon tyclte att ja skulle gå ut ja me men hon skulle träffa sina barndomskompisar innan o laga mat sen skulle hon vidare ut och ev nån av dem oxå. Ja sitter inte ensam hemma hela kvällen o försöker få i mig lite alkohol för o sen möta upp folk vid 12 ute. Ok om ja skulle ut med annat folk men nu var de inte nåt annat folk som skulle ut. Om ja ska va helt ärlig så kände ja inte för nån utgång heller. Behövde kurera mej ordentligt i helgen efter veckans förkylning. Känner mej helt klart mycket bättre ida. Bubblar lite i halsen o e väl lite täppt men annars helt ok.


Såg på stjärnor på is igår. Betydligt bättre än vad jag trodde att det skulle vara. Men inte det bästa jag sett. Lite skoj o se hur duktiga de ändå blivit. Ja skulle inte klara av det. Orkade inte se det helt klart utan ja stoppa in filmen ja hyrt i dvdn o såg den i stället. Iof så somna ja när de va 20 min kvar. Ovanligt :)


Nu ska ja ta o stoppa i mig nåt o äta o sen fortsätta med städningen!

Ovido - Quiz & Flashcards