Alla inlägg under november 2008

Av dagh - 13 november 2008 08:00

Har sovit nästan konstant i 2 dagar nu. Eller inte i 2 dagar men på bussen till o från jobbet de senaste 2 dagarna. De betyder att ja är helt yrvaken varje gång ja går av bussen.

Mycket o göra oxå. Inte en lugn stund :(

Har nog inte hänt så mycket mer än bara jobb.

Tänkte att ja skulle vara lite nyttig varje dag efter jobbet men de har vädret satt stopp för, eller så är de bara en dålig ursäkt från min sida.

Bäst att ja sätter fart me dagens uppgifter....

Av dagh - 6 november 2008 10:44

Va ju precis förkyld.

 I helgen ska ja ut.

Ska hem till en kompis som fyllde år igår.

Känner inte ett dugg för det om jag ska må så här.

Av dagh - 4 november 2008 19:41

....dem gör en bara irriterad. Som ida när de va en person som bad mej om en grej. Jag har aldrig hört nån annan bli tillsagd o ja e definitivt inte den första. Va är de me dej liksom, väx upp o ta ansvar för ditt jobb. Sluta tänk på bara dej själv och de ansvarsområden som du har. Vi tillhör samma företag, vi är beroende av varandra.


Ida kördes de vilse i dimman. Tog fel avtagsväg för att ja va så upptagen me o prata i rondellen, sen blev de en tvärnit precis innan ja skulle svänga ut på motorvägen, höll på o missa avtagsvägen! Va håller ja på me!


Ida har ja haft ont i halsen. Varit seg. Varit trött. Håller på o somna för tillfället känns de som. Ska spendera kvällen i soffan seendes lite på tv.

I mitt nya fina ommöblerade vardagsrum. Jag bara älskar det. Blev så mycket bättre o finare än va de va innan. Ibland behöver man bo in sej lite innan man vet vad som är fel. Nu är de bara o flytta lite tavlor osv så att dem hänger snyggt på väggarna. Sen e allt klart!

Av dagh - 4 november 2008 13:57

Jag önskar verkligen att jag var så självsäker. Att ja tydde alla blickar o ord. Nu har han tydligen varken pratat eller sagt ett ord till henne idag o då har han fått det berättat för sej att hon har kille. Det är iaf vad hon tror. Är det så? Jag vill oxå vara så självsäker att jag tror det. Nu ska det säkert upplysas åt det hållet att hon är singel.

Jag hoppas verkligen att hon har fel. Att han inte är intresserad av henne.

Jag har försökt prata lite åt det hållet idag, de har inte gått så jättebra. Men ja tycker att han e trevlig, gullig o söt. För mej är de nästan lite av en tävling nu, att få det bevisat att hon har fel.

Av dagh - 4 november 2008 08:13

Besök får ja varje dag i mitt rum på jobbet.

Varje fikarast dyker hon upp o fikar med mej.

Det har hon aldrig gjort förut.

Men nu är hon singel, verkar vara andra regler som gäller då.

Eller de bor ju fortfarande ihop, och vem vet de kanske hittar tillbaka till varandra igen!?

Och på lunchen frågas de om jag ska med ut och gå, men ja äter hellre min mat i lugn och ro, orkar inte stressa i mig lunchen.


Hursomhelst, ida sas de igen att hon kommer bort på fm-rasten, om hon va välkommen förstås efter hennes avslöjande igår.

Är fortfarande lite småirriterad över det.

Men vem e ja o bestämma över nån annans liv? Det är ett fritt land vi lever i.

Men ändå.

Hon borde vetat.

Och hon är förändrad.

Av dagh - 3 november 2008 14:07

Ja undrar varför, känns som om de alltid e ja som e ensam!

Ja vill oxå hitta nån!

Är en kille som ja tycker e söt o gullig o trevlig o hela köret. Är alltid trevligt o titta på honom. Försöker gå förbi honom o säga ett litet hej o kanske prata litegrann. Men de går inte så bra. Jobbar ju me helt olika saker så de e inte alltid så naturligt. Kändes som om ja sa mer till han när han började jobba här än va ja gör nu. Kändes som om han pratade mer med mej. Nu känns de som om ja inte får nån respons.

Iof så har ja inte brytt mej så mkt om det innan men nu så är de en tjej på jobbet som upptäckt honom. Som jobbar mer med samma sak så det är mer naturligt för dem o prata. Och de pratar ändå en del varje dag om grejer. I fredags fick ja reda på att det är slut med hennes pojkvän och idag får ja reda på att hon tycker att han är söt o e lite intresserad. Det får mej genast att börja tänka o ja har kanske nån känsla för killen i fråga. Sen så upplever hon de som om han kanske har ett intresse för henne. Det får mej inte att må bra. Det får mej att må dåligt. Varför ska alla hitta nån? Gå från den ena till den andra. Jag som är ensam då? Vad ska jag göra. Det krävs ju ett intresse från båda sidor, jag kan inte styra vad en annan ska tycka, tänka osv. Men ändå. Jag tycker att det är min tur. Det känns som om ja går o hoppas på att hon har fel, att han inte är intresserad. Det får mej även att vilja prata mer med honom, att få det mer naturligt. Men samtidigt så känner ja mej lite taskig mot henne om hon nu är uppriktigt intresserad av honom. Vem är ja o sätta käppar i hjulet för det. Men ja va ju faktiskt först egentligen.


I kärlek o krig är allt tillåtet

Av dagh - 2 november 2008 11:33

Igår var det dax igen, ännu en utgång på en lördag även fast jag bestämt mej för att ha en lugn helg.

Iof så började ja fredan med att vara hos föräldrarna hela kvällen. Åkte hem vid 23 o sov sen ändå till halv 11 på lördamorgonen, vid halv 1 så var jag ute på middag hos föräldrarna igen, köttfärslimpa, riktigt gott kan tilläggas. Var sedan kvar där till framåt 18tiden då ja åkte hem, åt o gjorde mej redo för att möta A o ta oss hem till J. En riktigt rosa lägenhet kan tilläggas, lite för rosa enligt min smak. Superkul var de inte heller. Drack 2 glas vin o en cider. Onykterheten fanns det andra som stod tillräckligt för :) Bomullsfabriken blev de denna lörda, va väl där redan vid halv 12.

20 över 12 va de redan en viss person som tröttna men hem kom hon inte. Förstår mej inte riktigt på de där, känns som om de kretsar lite för många personer i den där hjärnan. Ta de lite lugnt, slow down liksom. Ta hand om dej själv o ta in vissa grejer i ditt huvud. Blir trött på o höra vissa saker. Och fattar inte varför du gör vissa saker. Blir inte klok på de. Känns som om man kanske behöver växa upp o ta lite ansvar o inte hålla på som du gör. Ringde vid 11tiden o då va personen i fråga inte hemma, kan bara gissa vart hon tog vägen.

Känns som om ja kanske e lite avundsjuk o de kanske jag är. Jag vet inte. Samtidigt kan jag känna mej lite utnyttjad. Jag ska finnas där o ställa upp. Vi ska gå hem ihop, men jag kan inte lita på att hon finns där.

Jag vill ha mat från McD, men vi kan inte sitta där o äta utan vi måste ta med o äta på vägen.

Jag känner att jag har ställt upp på det här men nu känner jag att de får bli ett slut. Jag kan inte vara den där personen som snällt väntar o ställer upp hela tiden. Jag har inte fått den responsen tillbaka tillräckligt för att fortsätta med det. Jag ska ta o sätta ner foten.

C fick mej att få upp ögonen igår efter hemgången. Tack!


Ida kom ja upp vid 9tiden, har legat i soffan o sett på ett antal VM-avsnitt! Riktigt bra kan tilläggas. Ska nog ta o ta ett avsnitt till nu.

Börjar bli lite hungrig igen så nån mat kanske ska plockas fram innan ja hungrar ihjäl helt.

Sen ska bokhyllan plockas ner, eller sakerna i den så kanske en ommöblering kan ske av vardagsrummet i veckan som kommer, ev redan idag om ja kan slita mej från alla VM-avsnitt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards