Alla inlägg den 19 januari 2008

Av dagh - 19 januari 2008 10:54

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, ja sa upp mej från ett jobb.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej, så nu började jag 2008 med att inte ge några.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Inga som ja umgås med....
4. Dog någon som stod dig nära? Nej
5. Vilka länder besökte du? Danmark
6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Resor, upplevelser, SEMESTER!!!
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? När  jag fick reda på att lägenheten blev min.
8. Vad var din största framgång 2007? Ny lägenhet, ny bil, nytt jobb.
9. Största misstaget?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara nån enstaka småförkylning.
11. Bästa köpet? Soffan
12. Vad spenderade du mest pengar på? Räkningar

15. Gjorde någonting dig riktigt glad? När lägenheten blev min...
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Ingen sommar utan reggea
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? våren var ja nog ledsnare men runt sommaren så gick de mot de gladare hållet.
18. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, vart mer social, tagit tag i mitt liv.
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit onyttigt.
20. Hur tillbringade du julen? Med familjen.
22. Blev du kär i år? Nej, men har väl sett en del intressanta objekt.
23. Hur många one night stands? ....
24. Favoritprogram på TV? Veronica Mars, Heroes.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej
26. Bästa boken du läste i år? Nån av Nora Roberts
27. Största musikaliska upptäckten? Timbaland
28. Något du önskade dig och fick? Ja.
29. Något du önskade dig men inte fick? Ja.
30. Årets bästa film? Göta Kanal 2, Kanalkampen :)
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Firade med familjen.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja!
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2007? Varierande...
34. Vad fick dig att må bra? Nytt jobb, ny bil, ny lägenhet + vissa personer ja träffade ute....
35. Vilken kändis var du mest sugen på? ...
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? ...
37. Vem saknade du? Nån o mysa med...

38. De bästa nya människorna du träffade? Har nog inte träffat nåt direkt nytt folk som e kvar i mit liv...
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? ...
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: ...
41. Vilka var 2007 års bästa låtar? Apologize, INgen sommar utan reggea
42. Hur många personer kysste du i år? hahaha
43. Vilken var årets bästa fest? De har vart många bra fester...
44. Flyttade du under året? Jajamensan :)
45. Var du otrogen? Vem skulle ja va otrogen mot, mot mej själv möjligtvis.
46. Vad var det värsta som hände? Att ja inte fick nån semester...
47. Tror du 2008 blir ett bättre år än 2007? De måste de bli...
48. Om du fick göra om en sak från året vilken skulle det vara? ...
49. Vad var det dummaste du gjorde under året? ...
50. Vad var det klokaste du gjorde under året? Bytte jobb.
51. Vilket var årets pinsammaste ögonblick? ...

Av dagh - 19 januari 2008 10:32

Så vad var meningen till att jag skapade denna blogg? Jag vet inte!

Egentligen skulle jag vilja skriva allt vad jag känner, vad jag blir irriterad på, vad jag tycker om folk o allt som gör mej glad osv. Men ändå så finns det nån sorts spärr mot att göra de. Vill jag verkligen att vem som helst ska kunna få reda på vad jag tycker?


Sitter nu på hotelljobbet, har gjort de sen 7 imorse o kommer sitta här tills 15 i eftermidda. Ett alldeles underbart sätt att tillbringa sin helg på! Ja fattar inte att ja orkar. Har mitt heltidsjobb månda till freda + att ja jobbar extra på hotellet lite då o då. Vet inte varför ja håller på. Tror att de har lite att göra me att ja inte vill släppa taget, sen så att de blir några extrakronor oxå. På ett sätt så tycker jag oxå att det är skönt att hålla liv i hotellkunskaperna ifall att om jag någon gång vill tillbaka till hotellbranschen. Men den allra största anledninge e nog att ja inte vill släppa taget.....

Sen så känns väl inte mitt ordinarie jobb särskilt säkert.... med alla flyttplaner, uppsägningar osv. De känns som om man balanserar på en skör tråd o bara väntar på att man ska ramla ner....


I eftermidda kommer kompisen o kollar in min nya lägenhet. Jättekul, men samtidigt känner jag att jag bara skulle vilja tat lugnt ikväll. Jobbigt oxå eftersom ja inte vet exakt när hon kommer heller. Sen så va hon sugen på att gå ut, vilket ja absolut inte har råd med (har aldrig förut varit med om en så lååååång januari). Sen så tror inte ja att det är särskilt mycket folk ute heller, helgen innan lön osv. Känner att ja måste bjuda på nåt oxå, men eftersom ja inte vet exakt när hon kommer (em lr kväll, fika lr mat?) så kan ja ju inte planera + att alla skåp därhemma är tomma. Ja får väl ta de som de kommer..... Kul att hon ska titta förbi iaf.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards